در رسانه| بهره‌مندی ۲۶۰۰ نابینای زنجانی از خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بهره‌مندی ۲ هزار و ۶۰۰ نابینای زنجانی از خدمات بهزیستی خبر داد و گفت: یکی از اهداف تشکیل بهزیستی این است که جامعه هدف خود را تقویت و کمک کند تا به حداکثر استقلال برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌الله خدابنده لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان عصر امروز در مراسم روز جهانی عصای سفید که در سالن همایش زیتون جهاد کشاورزی برگزار شد ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید اظهار داشت:  یکی از اهداف تشکیل بهزیستی این است که جامعه هدف خود را تقویت و کمک کند تا به حداکثر استقلال برسند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه توانمندسازی یکی از اهداف جدی این سازمان است، افزود: ما حدود ۲۰ هزار معلول را زیرپوشش داریم  که  از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مشکلات بینایی از درجات خفیف تا کاملاً شدید و نابینایی مطلق هستند.
وی با بیان اینکه در کل دنیا حدود ۳۵ میلیون نفر نابینا داریم که متأسفانه  بسیاری از آنها در کشورهای جهان سوم و دو قاره آسیا و آفریقا بیشترین تعداد را به خودشان اختصاص داده‌اند، گفت: در بعضی از مناطق کشور ما هم  مشکلات بینایی یک معضل خیلی جدی به‌حساب می‌آید.
خدابنده لو با بیان اینکه بهزیستی امر پیشگیری‌ اولیه و مشاوره ژنتیکی را انجام ‌می‌دهد، افزود: هر چند ۱۰۰ درصد نمی‌توان پیشگیری کرد  ولی درصد زیادی قابل‌پیشگیری هستند.
وی با بیان اینکه طبق آمار  سال ۱۴۰۰ در کشور  ۸۰۰ هزار نفر  از مشکل بینایی رنج می‌برند، بیان داشت: بهزیستی وظیفه پیگیری را در قبال این قشر دارد هر چند همه باید در قبال این اقشار احساس مسئولیت و وظیفه کنیم.
وی با اشاره به  قانون مناسب‌سازی گفت: این موضوع تنها شامل قشر معلولان نمی‌شود بلکه سالمندان و مادران باردار و یا افرادی که مشکل دارند را هم در برمی‌گیرد، بیان داشت: بنابراین این انتظار می‌رود که ساختمان‌ها و مراکز تازه‌احداث شده باید مناسب‌سازی شده باشد.
خدابنده لو با اشاره به سهمیه سه‌درصدی افراد معلول در آزمون استخدامی دستگاه‌ها گفت: امسال طبق آزمونی که برگزار شد  ۷۵ نفر از معلولان استان زنجان بعد از طی مراحل تکمیلی در ادارات این استان جذب و مشغول به کار می‌شوند.

کد خبر 119635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد